Polityka prywatności

1. Wstęp

Właścicielem Strony Internetowej www.bioclinic.pl (“Serwisu”) oraz administratorem danych osobowych gromadzonych za jej pośrednictwem jest FORTIS MEDICA sp. z o.o. wykonująca działalność gospodarczą pod firmą Bio Clinic (“my,” “Firma”) z siedzibą w Brodnicy, ul. 18 Stycznia 22, 87-300 Brodnica.

Celem poniższej polityki prywatności jest wyjaśnienie jak wykorzystujemy dane udostępniane przez użytkowników poprzez korzystanie z naszego Serwisu.

Dokładamy szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób, których dane dotyczą.

Jeżeli podczas korzystania z Serwisu poprosimy Ciebie o udostępnienie informacji, poprzez które możesz być zidentyfikowany, możesz być pewien, że zostaną one użyte tylko zgodnie z niniejszą Polityką Prywatności.

Rozumiemy istotne znaczenie ochrony danych i prywatności, dlatego podejmujemy wszelkich starań zachowania zgodności z Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych Osobowych (RODO.)

2. Jakie dane zbieramy

  • Imię i Nazwisko (poprzez formularz kontaktowy)
  • Adres email i/lub numer telefonu (poprzez formularz kontaktowy)
  • Dane demograficzne takie jak wiek, płeć, oraz Geolokalizację, przeglądarka/urządzenie, preferencje, i zainteresowania (poprzez Google Analytics). Adresy IP są zanonimizowane i zebrany informacje w żaden sposób nie są łączone z danymi osobowymi użytkowników.

3. Do czego używamy zbieranych danych

Poniższa lista przedstawia cele zbierania i przechowywania danych osobowych Użytkowników.

  • Prowadzenie dokumentacji wewnętrznej
  • Komunikacja (jeżeli użyjesz formularza kontaktowego)
  • Możemy korzystać z podanych przez Ciebie informacji, aby ulepszyć nasze produkty i usługi.
  • Możemy wykorzystywać podane informacje w celu dostosowania naszej strony internetowej do twoich zainteresowań i potrzeb.
  • NIGDY nie będziemy sprzedawać, rozprowadzać ani wydzierżawiać danych osobowych użytkownika stronom trzecim, chyba że będzie to wymagane przez prawo.

4. Formularze kontaktowe

Osoby korzystające z formularzy umieszczonych na stronie oświadczają, że podane przez nich dane są zgodne z prawdą, a także wyrażają zgodę (z aktualnie obowiązującą Ustawą o ochronie danych osobowych) na ich przetwarzanie w celach komunikacyjnych.

5. Bezpieczeństwo danych

Dokładamy wszelkich starań, aby Twoje dane osobowe były w pełni bezpieczne podczas odwiedzania naszej strony internetowej. Aby zapobiec nieautoryzowanemu dostępowi lub ujawnieniu, wprowadziliśmy odpowiednie fizyczne, elektroniczne procedury, aby zabezpieczyć informacje, które zbieramy online.

Upewnij się, że podczas odwiedzania naszej witryny lub wypełniania formularzy, adres URL zaczyna się od bezpiecznego protokołu HTTPS

6. Jak używamy cookies

Nasza strona internetowa, tak jak większość stron internetowych, korzysta z plików cookie, aby dostarczyć jak najlepszą jakość przeglądania strony. Pliki cookie to małe pliki tekstowe umieszczane na komputerze lub telefonie komórkowym podczas przeglądania stron internetowych.

Nasze pliki cookie pomagają nam:

  • Sprawić, aby nasza strona działała zgodnie z oczekiwaniami
  • Zapamiętać ustawienia podczas wizyt i między wizytami
  • Poprawić prędkość oraz bezpieczeństwo strony
  • Umożliwić udostępnianie strony w sieciach społecznościowych, takich jak Facebook
  • Nieustannie ulepszać naszą stronę internetową dla Ciebie
  • Analizować ruch w witrynie

Nie używamy plików cookie do:

  • Zbierania wszelkich danych osobowych (bez Twojej wyraźnej zgody)
  • Zbierania wszelkich poufnych informacje (bez Twojej wyraźnej zgody)
  • Przekazywania danych umożliwiających identyfikację osobom trzecim

Udzielanie nam zgody na używanie plików cookie

Jeśli ustawienia oprogramowania, którego używasz do przeglądania tej strony (twojej przeglądarki), są dostosowane tak, aby akceptować pliki cookie i jeżeli dalej korzystasz z naszej strony internetowej, oznacza to, że akceptujesz pliki cookies. Jeśli chcesz usunąć lub nie używać plików cookie z naszej strony, możesz dowiedzieć się, jak to zrobić poniżej, jednak może to oznaczać, że nasza strona nie będzie działać tak, jak byś tego oczekiwał.

Szczegóły o naszych cookies

Używamy plików cookie, aby nasza strona działała, w tym zapamiętanie odpowiedzi na pytania (np. Schowanie informacji o cookies dla użytkowników, którzy ją zaakceptowali).
Nie ma sposobu, aby zapobiec wysyłaniu tych plików cookie innego niż opuszczenie naszej witryny.

Nasza strona, podobnie jak większość stron internetowych, zawiera funkcje dostarczane przez strony trzecie. Typowym przykładem jest zawarty film z YouTube. Nasza strona zawiera następujące funkcje, które używają plików cookie:

  • Filmy (obsługiwane przez YouTube)
  • Mapy Google
  • Inne wbudowane treści

Wyłączenie tych ciasteczek prawdopodobnie przerwie funkcje oferowane przez strony trzecie

Używamy plików cookie do tworzenia statystyk (Google Analytics) odwiedzin, takich jak liczba osób, które odwiedziły naszą stronę, jakiego rodzaju technologii używają (np. Mac lub Windows, co pomaga określić, kiedy nasza strona nie działa tak, jak powinna dla poszczególnych technologii), ile czasu spędzają na stronie, na jakie stronie patrzą itp. Pomaga nam to stale ulepszać naszą stronę. Te tak zwane programy „analityczne” informują nas również anonimowo, w jaki sposób ludzie dotarli na tę stronę (np. Z wyszukiwarki) i czy odwiedzali ją wcześniej. Te dane pomagają nam lepiej dopasować treści do użytkowników. Jeżeli nie chcesz dzielić się powyższymi informacjami z Google Analytics.

Wyłączanie cookies

W każdej chwili możesz samodzielnie zmienić ustawienia dotyczące plików Cookies, określając warunki ich przechowywania i uzyskiwania dostępu przez pliki cookies do twojego urządzenia. Zmiany tych ustawień można dokonać za pomocą ustawień przeglądarki internetowej lub za pomocą konfiguracji usługi. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu cookies na urządzeniu. Ograniczenie stosowania plików cookies, może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na naszej stronie internetowej. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).

7. Linki zewnętrzne i tracking poprzez strony trzecie

Serwis może zawierać linki do innych stron. Nie ponosi odpowiedzialności za politykę prywatności i zawartość innych stron.

Google może zbierać informacje o Tobie przez ten Serwis, gdy korzystamy z ich usług w mediach społecznościowych, analizie użycia, śledzeniu zachowań i celach związanych z infrastrukturą.

Google bierze udział w programie rezygnacji z przesyłania informacji. Możesz odwiedzić ten link, aby nie być już śledzony przez Google i usługi Google, takie jak Google Plus.

W Serwisie można znaleźć filmy udostępnione z serwisu YouTube, który śledzi odtwarzanie klipów wideo zgodnie z zasadami ochrony prywatności.

8. Jakie są Twoje prawa

Poniżej informujemy jakie przysługują Ci prawa w związku z przetwarzaniem danych osobowych.

  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych
  • prawo do wniesienia sprzeciwu.

W celu skorzystania z powyższych praw udostępniamy następujące kanały komunikacji:

  • Forma pisemna – adres: BioClinic Magda Chylińska; ul. 18 Stycznia 22, 37-800 Brodnica
  • Poczta elektroniczna – adres email: kontakt@bioclinic.pl lub kontakt@bio-clinic.eu

Informacja o prawie wniesienia skargi do organu nadzorczego

Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Więcej informacji na stronie www urzędu.

9. Obowiązek informacyjny

Poniżej znajdziesz wszelkie niezbędne informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych przez FORTIS MEDICA SP. Z O.O. 87-300 Brodnica ul.18 Stycznia 22

Kto jest administratorem moich danych?

Administratorem Twoich danych osobowych przetwarzanych na potrzeby objęcia opieką zdrowotną jest FORTIS MEDICA SP. Z O.O. 87-300 Brodnica ul.18 Stycznia 22, dalej jako FORTIS MEDICA

Z kim mogę skontaktować się w kwestiach związanych z przetwarzaniem moich danych osobowych?

W sprawach, dotyczących przetwarzania Twoich danych osobowych możesz skontaktować się z Magdą Chylińską, nr telefonu: + 48 695 432 300, adres e-mail: kontakt@bioclinic.pl lub kontakt@bio-clinic.eu.

Jaki jest zakres przetwarzania moich danych osobowych?

Na początek aby objąć Ciebie opieką zdrowotną musimy otrzymać od Ciebie: imię, nazwisko, nr PESEL, płeć i datę urodzenia(w przypadku gdy brak numeru PESEL), adres zamieszkania, oraz pokrewieństwo w przypadku zgłaszania przez członka rodziny.

Możemy również otrzymać Twój numer telefonu oraz adres mailowy, ale dane te nie są nam niezbędne do objęcia Cię opieką zdrowotną.

Podczas korzystania z opieki zdrowotnej tworzymy Twoją dokumentację medyczną, w której odnotowujemy wszystkie informacje dotyczące procesu leczenia, w szczególności są tam informacje o Twoim stanie zdrowia, mogą również znaleźć się informacje o Twoich nałogach, sposobie życia, diecie. Zbieramy te informacje jeżeli jest to niezbędne do postawienia diagnozy i prowadzenia w sposób właściwy procesu leczenia.

Jaki jest cel przetwarzania moich danych osobowych

Twoje dane osobowe przetwarzamy jako podmiot leczniczy, a celem tego przetwarzania jest zapewnienie opieki zdrowotnej i zarządzanie systemami i usługami opieki zdrowotnej, przez co rozumiemy:

Cel przetwarzania Podstawa prawna
Ustalenie Twojej tożsamości przed udzieleniem świadczenia, w szczególności poprzez zgłoszenie do objęcia opieką medyczną, weryfikacje danych podczas umawiania wizyty na odległość, jak również w naszych placówkach na stanowiskach recepcyjnych czy w gabinecie lekarskim. Art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit. h RODO w zw. z art. 25 pkt 1 Ustawy o prawach pacjenta oraz § 10 ust. 1 pkt 2 Rozporządzenia MZ
Jako podmiot leczniczy jesteśmy zobowiązani do prowadzenia i przechowywania dokumentacji medycznej. Art. 9 ust 2 lit. h RODO w zw. z art. 24 ust. 1 Ustawy o prawach pacjenta oraz Rozporządzenia MZ
Realizujemy Twoje prawa jako naszego pacjenta, np. odbieramy i archiwizujemy Twoje oświadczenia, w których upoważniasz inne osoby do dostępu do Twojej dokumentacji medycznej oraz udzielania im informacji o stanie Twojego zdrowia. Art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zw. z art. 9 ust. 3 oraz art. 26 ust. 1 Ustawy o prawach pacjenta oraz Rozporządzenie MZ
Kontaktujemy się z Tobą pod podanym przez Ciebie numerem telefonu, adresem mailowym lub konwencjonalną aby np. potwierdzić rezerwację bądź odwołanie terminu, przypomnieć Ci o nim, poinformować o konieczności odpowiedniego przygotowania się do umówionego zabiegu, poinformować o możliwości odbioru wyniku czy przesłać pismo. Art. 6 ust. 1 lit. B oraz f RODO, jako tzw. prawnie uzasadniony interes administratora, jakim jest opieka okołoobsługowa nad pacjentem oraz sprawniejsze zarządzanie grafikami.
Jako administrator danych będący przedsiębiorcą mamy prawo do dochodzenia roszczeń z tytułu prowadzonej przez nas działalności gospodarczej i tym samym przetwarzania danych w tym celu. Art. 6 ust. 1 lit. b oraz f RODO, jako tzw. prawnie uzasadniony interes administratora, którym jest dochodzenie naszych roszczeń i obrona naszych praw.
Jako przedsiębiorca prowadzimy także księgi rachunkowe, spoczywają na nas również obowiązki podatkowe – wystawiamy np. rachunki za wykonane przez nas usługi, co może wiązać się z koniecznością przetwarzania Twoich danych osobowych. Art. 6 ust. 1 lit. C RODO w zw. Z art. 74 ust. 2 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości.

Komu przekazywane są moje dane osobowe?

Jako podmiot leczniczy dbamy o poufność Twoich danych. Z uwagi na konieczność zapewnienia nam odpowiedniej organizacji, np. w zakresie infrastruktury informatycznej czy w bieżących sprawach dotyczących naszej działalności jako przedsiębiorcy, jak również w celu realizacji Twoich praw jako pacjenta, Twoje dane osobowe mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców:

  • innym podmiotom leczniczym, współpracującym z nami w celu zapewnienia ciągłości leczenia oraz dostępności opieki zdrowotnej na terenie Polski;
  • dostawcom usług zaopatrujących nas w rozwiązania techniczne oraz organizacyjne, umożliwiające udzielenie świadczeń zdrowotnych oraz zarządzanie naszą organizacją (w szczególności dostawcom usług teleinformatycznych, dostawcom sprzętu medycznego, firmom kurierskim i pocztowym);
  • dostawcom usług prawnych i doradczych oraz wspierających nas w dochodzeniu należnych roszczeń;
  • osobom upoważnionym przez Ciebie w ramach realizacji Twoich praw pacjenta.

Czy moje dane są przekazywane poza Unię Europejską?

Nie. Twoje dane nie są w żaden sposób przekazywane poza obszar Unii Europejskiej.

Przez jaki czas przetwarzane są moje dane osobowe?

Jeżeli jesteś naszym pacjentem i utworzyliśmy Twoją dokumentację medyczną, mamy obowiązek przechowywania przez okres co najmniej 20lat od dnia dokonania w niej ostatniego wpisu. Z zastrzeżeniem tego terminu, jeżeli dane były przez nas przetwarzane w celu dochodzenia roszczeń, w tym celu przetwarzamy dane przez okres przedawnienia roszczeń, wynikający z przepisów kodeksu cywilnego. Wszelkie przetwarzanie na potrzeby rachunkowości oraz ze względów podatkowych przez 5 lat liczonych od końca roku kalendarzowego, w którym powstał obowiązek podatkowy. Może zdarzyć się, że Twoje dane będziemy przetwarzać dłużej, jednak tylko do czasu przedawnienia roszczeń. Po upływie wyżej wymienionych okresów Twoje dane są usuwane lub poddawane anonimizacji

Czy podanie danych jest moim obowiązkiem?

Korzystanie naszych usług jest w pełni dobrowolne, jednakże jako podmiot leczniczy jesteśmy zobowiązani do prowadzenia dokumentacji medycznej w sposób określony przepisami prawa, w tym do oznaczania tożsamości pacjenta z wykorzystaniem jego danych osobowych, W takim przypadku niepodanie danych może skutkować odmową rezerwacji wizyty czy udzielenia świadczenia zdrowotnego. Obowiązek prawny przetwarzania Twoich danych posiadamy również ze względów rachunkowych czy podatkowych. Niepodanie danych może skutkować np. niemożnością wystawienia na Twoją rzecz faktury czy imiennego rachunku.

Jeżeli podajesz nam swój numer telefonu czy adres e-mail, odbywa się to na zasadzie dobrowolności – ich niepodanie nie będzie skutkowało odmową udzielenia świadczenia zdrowotnego, lecz nie otrzymasz od nasz powiadomień tą drogą np. SMS-a z potwierdzeniem wizyty, telefonu z informacją o wynikach itd.

Jakie mam prawa?

Jako administrator Twoich danych, zapewniamy Ci prawo dostępu do Twoich danych, możesz je również sprostować, żądać ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także skorzystać z uprawnienia do złożenia wobec nas sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych oraz z prawa do przeniesienia danych do innego administratora danych. Jeżeli chcesz skorzystać z tych uprawnień- skontaktuj się z nami telefonicznie, przez stronę internetową albo odwiedź nas w placówce. Macie Państwo prawo wnieść skargę w związku z przetwarzaniem przez nas Waszych danych osobowych do organu nadzorczego, którym jest Urząd Ochrony Danych Osobowych  (adres: Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).

Definicje i skróty

RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE_ 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE

Ustawa o prawach pacjenta – ustawa z dnia 6 listopada 2008r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.

Rozporządzenie MZ – Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 6 kwietnia 2020 r. w sprawie rodzajów, zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania


Zmiany w powyższej Polityce Prywatności

Zastrzegamy sobie prawo do zmiany polityki prywatności poprzez publikację uaktualnień na naszej stronie.